Wednesday 6 April 2011

MALANG TAK BERBAU

cerita nie dah lama dah. dah dekat 2bulan lebih dah rasa.
kejadian jadi tak silap time tak raya cina lg. seminggu sblm raya cina.
bila aku dapat call dari angah aku. kak ipaq aku xcident. 
patah kaki yang terok jugak la.
aku jadi sayu sgt. pkiaq macam2 tambah2 sekali pikiaq anak dia yg kecik skali time tu baru 5bln kot.
sbb ibu dia kena masuk wad. semua org iaitu adk beradik lain pakat2 jaga depa 3 beradik. cerita dia sedih sgt, kak ipaq aku kena langgar ngn jiran blakang umah sendiri secara tak sengaja. time tu kak ipaq aku baru ja lepas anak dia p tadika. syukur la time tu anak buah aku tu takdak. klaw dak tak taw dia cmna kan. dari kemalangan tu macam2 kisah sedih yang dihadapi oleh keluarga nie.
kalaw nk taw cerita terpisah adik beradik nie. mmg sedih. aku nk tulis pn tak larat. so aku link ja dengan blog anak buat aku sorang nie yg penah tulis pasai cerita depa nie. kat bawah nie gambar mangsa kemalangan. kesian. teruk sangat. nk buat cmna kan. takdir ilahi. apa2 harap banyak bersabaq, insyaAllah semua akan pulih cm biasa.

tulang patah putus. sebelum operation

buku lali kena tebuk boh besi pasang ladung pulak
habis bengkak muka muka jadi cm orang laen dah
pendarahan dalam mata


my pak lang, dato hj saad man mai melawat anak menakan dia xcident. ada sama hat baju putih tu. kawan pak lang a.k.a ayah jat. kaki sakit tgn dok facebook apa? hee. time nie sblm operation lg.

lepas ja operation pertama selesai. dalam 3 hari dapat balek. tp kesian. malang timpa lg. kak ipaq aku mula2 tarik dalam kul 3 pagi. abg aku sedaq2 dah berbuih mulut smua dah. bawa p ospital balek sedangkan baru smpai ptg marin kat umah. then, dia jadi cm minor stroke. tak leh nk cakap apa semua. then, kena bawa p penang apa semua kes nie. n skarang nie alhmdllah beransur pulih sikit demi sikit










No comments:

Post a Comment