Thursday 17 March 2011

ALL OUT punya cerita

Assalammuaalaikum
hye hye

Hari ini adalah hari yang amat memenatkan. memang betoi2 penat la. macam besa. mcm besa hari rabu malam aku akan ALL OUT utk class PRODUCT hari esoknya. sbb gerun sikit class tu dgn lecturer aku tu. hehehe. kalau semester2 sebelum tu aku relax ja. lecturer baek so naek pala. nahhh ! AMEK~ sem nie dapat lecturer nie. yg sorang la straight yg sorg lagi tu baek. tp bukan takot sebenarnya. RESPECT sbg seorang student. hahaha. sebelum2 nie all out smpai lewat malam around 5am cmtu dah leh tido. tp semalam aku terpaksa all out smpai tak tido langsung. tp kalaw tak tido langsung seharian tu bukan la benda baru utk aku. sejak aku masuk UiTM nie n amek course IDE nie.

mengimabau kembali cerita lama zaman aku DIPLOMA dulu ...

 TAK TIDO utk beberapa hari adalah benda biasa sangat. sampai satu tahap. aku TAKTIDO 2hari cmtu, TAK MAKAN, TAK MANDI pada masa yg sama sbb nk siapkan semua keja utlk PRA ASESS time tu aku part3 diploma kat merbok. then?? nk taw apa jadi kat aku bila aku dah tak tido. tak makan n tak mandi?? haha. NAEK AMBULANS KENA MASUK WAD KECEMASAN sbb aku pengsan pada hari ke3nya n mengalami semput or masalah tak leh nafas. hahaha. sedaq2 dah dalam wad. kena masuk ayaq, kena cucuk, kena macam2. time tu dah lewat dah. aku dah pesan dah kat kengkawan aku tlg jgn CALL family aku sbb tak maw bg depa risau. tp time tu ZARA, EMA, AIN call jugak angah aku kat kampung. then, dalam kul bapa pagi dah lewat dah. pakat bergegas mai tgk aku satu keta. sedaq2 terjaga mak dok baca ayat apa tak taw kat telinga. time tu depa tak leh masuk semua dalam wad tu. kena giliaq2. bila aku sedaqq. aku pn teriak nak balek.. tak maw dok wad. TERIAK la mak mai. jadi manja dann2 la.. depa pn prosah2, minta keluaq gak. last2 boleh keluaq. then mak ayah aku suruh aku balek umah. rest kat umah sbb nnt nk kena p check up kat hospital hari-hari.. dalam perjalan balek umah.. taw dak apa jadi???

mak :: kakak2 n abg2 yang laen pn sambung belajaq jugak. tapi depa semua reti gak tido, makan, mandi. rehat tu penting nie dak. kalaw nk buat keja smpai tak ingat apa. cmna nie???

ayah :: kita nie manusia, bukannya robot..kita kena la rehat sama. nie dah jadi cmnie cmna nk buat keja??

angah :: adik nie, angah pn belajaq jugak. adik kena la rehat sama. mana boleh cmnie.adik buat kami ssh hati saja..

dann..... sampai la aku tak sedaq depa kata apa. yg aku taw aku tido lepas tu smpai rumah. PENAT kot sbb kena cucuk la, masuk ayaq smpai tak taw byk mana. hehe. sampai harini benda tu jadi kenangan kat aku. kalaw sembang ngn kawan2 , msti depa kan bahan aku BUDAK PENGSAN SBB STRESS, hahaha. sengal ubi. itula life hidup aku . tak heran la kalaw dulu time skolah AKU GEMOK skang nie aku tnggai cmnie. hehe.

tapi sekarang nie aku baru ja bagun dari lena yang panjang sbb semalam penat tak tido langsung n sekarang nie aku berasalah sangat lapaqq sbb tak makan apa2. n kawan2 aku semua balek kampung sob sob sob.. sedih.. nak balek jugak :(

No comments:

Post a Comment