Saturday, 19 March 2011

sahabatku yang tabah. sahabatku dunia akhirat

ya Allah, tabahnya hati sahabatku ini, kebaikan dia di tindas-tindas, kenapa manusia sekeliling dia tak penah fikirkan tentang sahabatku ini, dia anak yang taat, kawan yg baek, pekerja yang tekun, kenapa masih ada manusia yg sanggup ambil kesempatan atas kebaikan sahabatku ini, aku sedih kenangkan nasib sahabatku ini, sunnguh mulia hati dia, tak penahh membantah, sedangkan semua benda yang sahabatku buat bukan untuk dirinya sendiri pn, apa kehendak orang semua sahabatku turuti, tak pernah membantah walau sekali, walau penat macam mana dia ttp kan buat tunaikan permintaan orang. tak penah merungut penat macam mana pn. kalaw dia ada simpanan lebih tak penah bekira sesen pn dengan sapa2. aku kenai sahabatku ini, tapii kenapa manusia sekeliling dia ambil kesempatan ngn diri dia. dia manusia juga, ada hati dengan perasaan, ada kehendak n kemahuan dia sendiri, lama dia kumpul semua benda, macam2 kaedah dia buat untuk masa depan dia. tp sampai sekarang dia tadak apa2, orang2 sekeliling dia juga hidup mewah, senang lenang, dia?? masih menumpang harta benda orang, sedihnya kenang diri sahabatku ini, kenapa sampai macam nie kejam n tak penah terpikirkah setiap pengorbanan sahabatku ini?? tak sedaq ka?? dah lama dia berdiam diri, dah lama dia mengalah dengan semua permainan dan janji2 manis org sekeliling dia, sedaq tak orang2 sekeliling, hampa bg harapan kat dia, hampa letak macam2 kat dia, sedaq tak dia seolah2 macam orang yang d permainkan? kejamnya manusia. zalimnya manusia. smpai tergamak ambil kesempatan pada hamba Allah yang kerdil tu?? pulangkan la kembali hak sahabatku ini, kasihani la nasib beliau. dia manusia biasa, sama seperti diri anda, fahamilah perasaan diri dia. sama seperti anda. ada kehendak n kemahuannya sendiri. usaha titik peluh dia selama nie, hak dia selama nie. kenapa masih ada yang berdiam diri seolah2 tak sedaq dengan permainan diri sendiri. kembalikan la hak orang lain, jangan mainkan perasaan orang, jangan mudah2 nak ambil kesempatan terhadap org yang baik terhadap kita.. renungkan lah sejenak.. kasihani manusia yang tak bersalah itu

No comments:

Post a Comment