Monday 7 March 2011

cerita BIDAN TERJUN :)

nak taw cerita apa? cerita nie dah lama berlaku. lebih kurang 2 minggu bila aku stay kat umah ema (my bestie) buat preparation utk hari penikahan abgnya pada 25.2 n hari perkahwinan sebelah pompuan besok harinya. seriusly, benda nie dah lama aku tak buat sbb last abg aku kawen aku rasa aku lepas SPM kot. rasanya la. ingt2 lupa. so dah lama tak rasa kemeriahan n kesibukan siapkan hantaran suma. malam tu just tinggal aku, ema n ibu ja. kamie bertiga sibuk siapkan hantaran utk pihak perempuan. part paling rumit n makan masa sekali nk taw benda alah apa kami buat??

nie la benda alah yg kami gentel a.k.a kelebet smpai kul 5pg tu.
MAS KAWEN wink wink

cerita pasai mas kawen. ada 80keping duit seringgit2 nie kami kelebet smpai jadi sekuntum bunga. satu kelopak demi satu kelopak kami buat. perghhhh mmg menguji kesabaran kot. dah la 1st time kami buat. mmg terbaek la. naseb la ada semangat IDE tu penting. struggle. hahaha, tp yg bestnya. rupa2 kami slah buat. nie utk mas kawen. so kena asing sbb nk bawa msuk masjid. kul 8pg kami tukaq plan . dari bukan sejambak dalam bekas nie kami nk buat apa pn ?? last2 nie la jadinya. keh keh.

dari bunga digubah dalam dulang hantaran. last bunga tangan jadinya. nk buat cmna. last minit. ptg tu dah nk ke majlisnya. heheh. apa2 nie la pengalaman kami bersama. malah sedia terima tempahan. hahahahhaha

akhirnya. bunga tangan function jugak. hehe
susunan hantaran d rumah pihak perempuan
cincin tunang. majlis pertunangan dan pernikah sekaligus, :)
duit hantaran. nie paling penting nie. hehe

bidan terjun :)

No comments:

Post a Comment